Як замінити деталі поршневої групи
Якщо під час діагностики виявляються певні параметри, які перевищують допустимі показники, необхідно розібрати двигун для подальшої експертизи. Фахівці повинні оглянути всі запчастини, включаючи циліндро-поршневу групу.
Рекомендуємо ознайомитись з товарами поршневої групи.
Щоб замінити зламані або зношені елементи. У разі виявлення несправності, пов'язаної з циліндрами, потрібно ретельно перевірити всю групу для того, щоб провести повний ремонт агрегату.
Існує ряд причин, з яких може знадобитися заміна поршневих кілець.
Якщо спостерігається надмірно великий потік газів в картері. Також, якщо проміжок між гільзами і спідницями поршнів мають допустимі для експлуатації розміри, але відмічається надмірний угар картерного масла, фахівцями рекомендується прокрутити гільзи циліндрів навколо осі на 90 градусів. Причина полягає в тому, що вони, більшою мірою зношуються саме в площині, розташованої перпендикулярно осі двигуна.
Якщо Ви вирішили самостійно провести ремонт деталей поршневої групи, необхідно впевнитися, що роботи будуть проводитися в чистому і підготовленому приміщенні, яке захищене від пилу і бруду. У процесі розбирання можна виявити тріщини безпосередньо на поверхні блоку, а також овальність гільз, що перевищує 0,12 мм У даному випадку слід замінювати двигун в зборі.
Процес розбирання циліндропоршневої групи і особливості перевірки справності запчастин
Першим ділом потрібно зняти головку циліндрів. Гільзи циліндрів обов'язково потрібно протерти ганчір'ям. Потім, з допомогою індикаторного нутрометра Вам слід виміряти їх овальність в місці, де спостерігається найбільший знос. Пам'ятайте, що допустимий для нормальної експлуатації допускається лише показник не більше 0,12 мм
Безпосередньо перед зняттям поршнів видаліть весь нагар з гільзи і поршня. При розбиранні агрегату рекомендується нанести на всі елементи певні мірки або маркери, завдяки яким можна зберегти комплектність деталей.
Далі слід зняти по черзі нижню кришку картера і потім прокладку. Перед тим як приступити до зняття шатунних кришок і вкладишів потрібно також встановити поршень першого циліндра в Н.М.Т. Дана дія здійснюється простим обертанням колінчастого вала. Слід зазначити, що жодним чином не допускається знеособлення кришок і шатунів. Подальші дії виконуємо акуратно. Легкими і різкими ударами по поршня першого циліндра пересуньте його у верхню площину блоку, після чого витягнути з гільзи разом з шатуном. Для даної процедури рекомендується використовувати дерев'яну выколотку.
Після цього залиште положення колінчастого валу незмінним і витягніть поршень з шатуном четвертого циліндра. Перед виїмкою другого і третього циліндра провернути вал на 180 градусів. Інші дії аналогічні з процесом добування 4 циліндра. Далі, для того, щоб зняти поршневі кільця, скористайтеся інструментом ПІМ-2327.
Щоб виміряти внутрішній діаметр гільзи, потрібно скористатися індикаторним нутрометром. Потрібно уважно оглянути зазор між гільзою циліндра і юбкою поршня. Зокрема, оглянути проміжок, утворений у площині, яка розташована перпендикулярно до осі вала. Найбільш високий допустимий рівень зносу – 0,4 мм. При цьому овальність не повинна бути більше 0,06 мм. Якщо потрібно виконати процес випресовки гільз, слід скористатися знімачем Д 7801-4001.
Групи гільз і поршнів
Існує кілька груп, на які розділені гільзи і поршні. Гільзи класифікуються виходячи з внутрішнього діаметра, а поршні, виходячи з зовнішнього діаметра спідниці. Визначають три групи деталей, які зазначаються літерами Б, С, М. Ці букви повинні наноситися на днище поршнів і верхню частину гільзи (приклад гільз: Поршнева група ЯМЗ-236 (Поршень+Гільза), Гільза шворня переднього ведучого моста МТЗ-82 (вир-во МТЗ) 52-2308084-А1).
Важливо відзначити, що обидва елемента при складанні повинні мати однакову групу. Існує також дві категорії поршневих пальців шатунів і поршнів. Для того, щоб дізнатися категорію, визначте зовнішній діаметр, діаметр отвору бобышек і внутрішній діаметр втулки відповідно. Кожна з груп має свій колір: жовтий і чорний.
Для установки на один дизель використовуйте поршні, поршневі пальці і шатуни виключно однієї групи. Перед тим як встановлювати палець в поршень, останній необхідно нагріти в маслі до 80 градусів. Слід звернути увагу на те, що різновага шатунів одного комплекту не має перевищує позначку більше 30 м.
Процес установки поршневих кілець
Для заміни поршневих кілець існує кілька причин. По-перше, при виникненні просвіту більше 5 мм. в замку кільця, яке було поставлено в нову гільзу, а також при наявності зазору більше 0,3 мм. між кільцем і канавкою при вимірі по висоті. Під час монтажу кілець, подивіться на спеціальне маркування «вгору». Монтувати кільця потрібно даної відміткою у напрямку до днища поршня.
Під час установки маслозйомних кілець, пам'ятайте: вгорі повинні стояти кільця, які мають на торці дренажними вікнами, внизу – без них. Виточки зовні кілець розмістіть так, щоб вони були спрямовані вниз. Нові поршневі кільця слід розміщувати в не зношеної, верхній частині гільзи, після чого точно заміряти зазори, використовуючи щуп. Допустимі розміри просвітів складають 0,45-0,75 мм
Потрібно звернути увагу на радіальний проміжок між гільзою циліндра і поршневим кільцем. Значення просвіту не повинна перевищувати 0,04 мм. Для перевірки подивіться на дуги до 30 градусів, які розташовані від замка кільця не ближче ніж на 30 градусів.
Після встановлення кілець в канавки обов'язково перевірте якість їх руху. Вони повинні вільно переміщатися в процесі повороту поршня при горизонтальному розміщенні, а також падати в канавки силу своєї ваги.
Зверніть увагу на те, що проміжки між канавками поршня і кільця не повинні становити:
- 0,27 міліметрів для першої та другої канавок;
- 0,2 міліметрів для третьої канавки;
- 0,4 міліметрів для четвертої та п'ятої канавок
У разі, якщо в процесі установки нових кілець Ви виявили занадто великий зазор, необхідно замінити поршні або акуратно проточить канавки до необхідного розміру.