Ремонт поршневої групи трактора
Поршнева група трактора є частиною системи двигуна. Як і будь-який інший елемент, вона вимагає ремонту зважаючи активної експлуатації.
Якщо зазор у замку поршневого кільця, який монтується в новий циліндр, перевищує позначку 5 мм, кільце потрібно замінити. Також, поршневі кільця підлягають заміні і в разі збільшення зазору по висоті між компресійним кільцем і поршневий канавкою до 0,5 і більше мм. Всі ремонтні роботи і заміна деталей виробляються в приміщенні, захищеному від пилу і бруду.
Очищення двигуна
Перше, що необхідно зробити при заміні кілець (дивіться запчастини до тракторів мтз-80, мтз-82 – повністю очистити всі елементи від нагару. Зокрема – маслоотводящие отвори. Всі поршні, вкладиші, шатуни та інші елементи бажано прикріплювати бирки або будь-яку іншу маркування із зазначенням номера циліндра для того, щоб зберегти спаренность деталей. При необхідності, не відповідні поршневі кільця потрібно відкласти в сторону і взяти нові. Якщо Ви ремонтуєте трактор самостійно, не забудьте ретельно промити поршень дизельним паливом.
В процесі установки кілець безпосередньо на поршень, зазор розлучення їх замків не повинен становити більше 3 див. Після установки вони повинні вільно рухатися по канавках. Не забувайте, що у верхній канавці розташовується хромоване кільце. Так звані «хвилинні» кільця повинні займати свої місця в канавках верхньою частиною до днища поршня. Для цього потрібно звернути увагу на відповідну відмітку. При установці маслосъемного кільця необхідно бути уважним. У верхню частину канавки повинно потрапляти кільце з дренажними пазами вниз. У той же час у верхню частину канавки – кільце без дренажних пазів і обов'язково прямокутної виточкою до нижньої частини.
Якщо для ремонту Ваш комбайн або трактор вимагає заміну запчастин на нові, варто пам'ятати, що нові поршні і циліндри повинні підбиратися за розміром ще до монтажу.
Існуючі групи поршнів і циліндрів представлені на зображенні:
Знайти позначення розмірної групи можна на бобышке верхнього ребра, а також на днище поршня.
Важливо, щоб розмірна група циліндра і поршня збігалися. У процесі складання необхідно скористатися щупом шириною 12 мм для визначення зазору. Він повинен знаходиться в діапазоні від 0,14 до 0,18 мм. Щоб пару було правильним, поршні і поршневі пальці також поділяються на розмірні групи. Аналогічно з ситуацією циліндрів і поршнів, їх необхідно підбирати ще до складання. На днище поршня вказується група, до якої він відноситься.
При складанні також формують в одну групу шатун і палець згідно із зазначеним на них номерами. Для визначення групи пальця необхідно поглянути на його циліндричну поверхню. У шатуна група вказується на верхній голівці. Іноді використовується альтернативний метод – забарвлення стрижня в червоний колір свідчить про групу М.
На зображенні нижче наведені дані для підбору шатуна і пальця.
Щоб поршень не пошкодився під час установки з пальцем, рекомендується нагріти його до 120-150 градусів за Цельсієм.
Якщо ви ремонтуєте вантажні автомобілі або будь-яку одному техніку варто звернути увагу на масу поршня. Як правило, вона вказується на днище. При заміні необхідно використовувати поршні, що відносяться до одній ваговій категорії.